Hoe bereik je de gast?
Het bereiken van potentiële gasten kan soms een hele uitdaging zijn. Want diegene die jou niet kennen zullen ook niet bij jou boeken. Het belang van het vergroten van je bereik is daarom enorm. Maar hoe doe je dat? In dit artikel delen wij 5 tips waarmee jij ervoor zorgt dat je deze gasten écht bereikt!
1# Ken je gast
Om potentiële gasten te bereiken is het belangrijk dat jij weet wie ze zijn. Een goede manier om te bepalen wie je potentiële gasten zijn, is door het creëren van een fictief persoon. Je geeft de persoon een naam, eigenschappen, interesses en geografische gegevens. Als je deze informatie hebt, weet jij precies wie je doelgroep is en is het gemakkelijker om hen te vinden en te bereiken. De potentiële gasten lijken namelijk op het fictieve persoon waar jij alles van weet.
2# Kies de juiste kanalen
Om je potentiële gasten echt te bereiken zet je kanalen in. Hierbij kun je denken aan Instagram, Facebook en LinkedIn. Het is verstandig om alleen die kanalen in te zetten waar je gast aanwezig is. Omdat je al hebt onderzocht waar de gast te vinden is, weet je welke kanalen je kunt inzetten om ze te bereiken. Daarnaast weet je ook hoe je potentiële gast op zoek gaat, zorg er dus voor dat je bij die kanalen aanwezig bent!
3# Zorg voor een call-to-action
Om je gasten te bereiken ga je structureel je boodschap richting je doelgroep sturen. De truc is dat je bij iedere boodschap de doelgroep triggert om in actie te komen. Zo kun je ze bijvoorbeeld doorsturen naar je website, de interactie met ze aangaan of ze informeren over je app. Wat je boodschap ook is, je zult de juiste trigger moeten aanhalen, alleen dan zal je doelgroep actie ondernemen.
4# Ga de interactie aan
Om je klant te bereiken is het belangrijk om de interactie met hen aan te gaan. Je wilt dat je potentiële gasten interesse in je accommodatie krijgen. Ga daarvoor veel met je doelgroep in gesprek, zorg ervoor dat je een goed profiel van de potentiële gasten hebt en deze door en door kent. Op die manier ga je al interactie aan met je klant, maar weet je ook hoe je dit bij nieuwe gasten het beste kunt doen.
5# Ga voor kwaliteit, niet voor kwantiteit
Goede en relevante content delen is een van de basisregels als het gaat om het bereiken van je doelgroep. Een goed ezelsbruggetje hiervoor is: beter weinig en relevant dan veel en irritant. Goede berichten zijn de sleutel tot het bereiken van nieuwe volgers en het bouwen aan een platform waarmee je je doelgroep bereikt. Want alleen goede content wordt gedeeld door anderen. En alleen goede content geeft je gasten een positieve indruk.
Wil jij naar aanleiding van dit artikel weten wat je vooral niet moet doen op social media? Lees dan het artikel: Maak deze 4 no-go’s niet op social media.
